Vad var det jag sade? WHO-experter knutna till vaccintillverkare

Jag har sedan länge hävdat att korruption och forskningsfusk sannolikt ligger bakom den absurda situationen att en av historiens lindrigaste influensor klassas som pandemi och att WHO rekommenderar massvaccination, se min webbsida ”Om Svininfluensan”.

Det gläder mig att Svenska Dagbladets artikel idag avslöjar att  ”Experter samarbetar med industrin”  vilket även diskuteras i Aftonbladets artikel ”WHOs experter betalda – av läkemedelsföretag”.

Under min tid inom läkemedelsforskning såg jag att läkemedelsindustrin var mycket generös med ”konsultarvoden”  till svenska forskare. Naturligtvis förstod forskarna att arvodenas storlek stod i proportion till hur deras rekommendationer gagnade industrin.

Det verkar osannolikt att de vetenskapliga ”rådgivare” inom WHO som samarbetar med läkemedelsföretagen  skulle ge råd som hotar deras sannolikt mycket feta vederlag från industrin. Snarare är det troligt att de får feta bonusar om de lyckas genomföra ”önskvärda beslut”, såsom WHO:s absurda beslut att kalla alla infektioner för pandemier som är mycket utbredda, även om de inte är nämvärt hälsovådliga, ja till och med en utbredd förkylning, eller tex kräksjukan skulle kunna bli pandemiförklarad.

Pandemiförklaring ger WHO rätt att tvinga medlemsländerna till ”nödvändiga åtgärder” inklusive massvaccinering, vilket garanterar gigantiska inkomster åt läkemedelsjättarna.

Jag startade en website som redan i våras förklarade att svininfluensan var en ovanligt beskedlig influensa med mycket låg dödlighet varför massvaccinering inte ter sig berättigad.

Jag har gjort inlägg i flera fora och försökt få folk att inse att det inte står rätt till med WHO:s vaccineringskampanj, som i praktiken troligen betydligt mer gagnat läkemedelsjättarnas ekonomi än världbefolkningens hälsa.

Men mediadrev, desinformation och skrämselkampanjer har tyvärr effektivt drivit miljontals att vaccinera sig.  Man har tyvärr blint litat på media, myndigheter och WHO i stället för att bilda sig en egen uppfattning grundad på oberoende läkares och organisationers information om fakta i ärendet.

Det gläder mig att sanningen börjar krypa fram om denna tvivelaktiga historia.  Det finns all anledning att fortsätta att granska beslutsfattarna i sömmarna, även i Sverige.

Här har  Smittskyddsinstitutets företrädare felaktigt  påstått att vaccinet är säkert och att det ger ett höggradigt skydd.

I realiteten existerar det inga vetenskapligt hållbara bevis för att vaccinet minskar infektionsrisken eller saknar allvarliga biverkningar, se ”H1N1-vaccinets skyddseffekt obevisad

2 svar

  1. […] Vad var det jag sade? WHO-experter knutna till vaccintillverkare […]

  2. […] Vad var det jag sade? WHO-experter knutna till vaccintillverkare […]

Kommentera

